4. 2. 2018

Zdravé: Cuketové rezance s cottage cheese

Sú dve obdobia v mojom živote.
     Obdobie, kedy mám pocit, že už mám veľa rokov na to, aby som so sebou niečo robila, že sa mi už neoplatí na sebe makať, cvičiť a tým pádom sa zdravšie stravovať. A tak na to nedbám a dám si čokoľvek. Nebudem sa zmieňovať o tom, že sladkosti, koláče, zmrzlinu proste milujem. Najväčšia chyba u mňa je tá, že ja si jednoducho neviem dať kúsok čokolády - proste kúsok niečoho sladkého nezdravého. Keď po niečom siahnem, nepoznám koniec :-(.
      Druhé obdobie nastáva, keď začínam mať zlé svedomie, že veľa /prepáčte za výraz/ žeriem, už cítim, že som viac unavená, bez pohybu, pneumatika na bruchu sa pomaly nafukuje....Vtedy sa na seba nahnevám, nasadím zdravšiu stravu, siahnem po proteinových tyčinkách s minimálnym obsahom cukru, ktoré mi - mimochodom - chutia a cvičím.
     Niekedy je problém a strašne málo času na to, aby som cvičila. Necvičím rada ráno - ledva stíham do práce - no zvyknem poobede okolo 5-6h. Ale keďže moje smeny v práci sú v odlišných časových hodinách, niekedy sa nedá cvičiť a niekedy som tak unavená, že aj pripraviť nejaký chutný a zdravý obed na druhý deň sa mi nechce.... ach jaj.
Prečo píšem o cvičení? Pretože keď cvičím, zdravo si varím a nejem sladkosti. Myslím, že každý by si povedal, že cvičí, maká na sebe a potom zbytočne nahádže do seba všetko možné.
     No a viem, že takéto stravovanie nie je nič moc. Raz zdravo a raz nezdravo. Ako zvyknem hovoriť .... " teóriu mám vymakanú, len prax chýba...." :-).
Práve teraz mám obdobie, kedy pozerám na to, čo jem, čo pijem, a hlavne cvičím ! Dala som si záväzok, že budem bez sladkostí aspoň mesiac, čo to so mnou urobí, či to vydržím a či budem na sladkom tak závislá ako doteraz . Dnes je 10-ty deň bez sladkého. Síce ráno zvyknem jesť vločky tak tam si šupnem 1 čajovú lyžičku kokosového cukru a niekedy ani nie ak si do nich pridám banán. Takže som na seba hrdá :-). Sú aj ťažšie dni, kedy privoňám ku čokoláde alebo koláču :-D a myslím, že sa zblááááznim :-D. No a čo Vám poviem - pracujem v coffee shope, pečiem koláče a mufiny a všade naokolo mňa sú samé sladkosti. Je to ťažké ale držím sa :-)).
     Samozrejme nechcem bez sladkostí byť stále. Po mesiaci - ak vydržím - chcela by som postupne pridať nejaký cukor do seba v zdravšej forme samozrejme. A určite ochutnám aj čo upečiem, pretože pečiem stále pre rodinu.

     Najdôležitejšie je - nezabočiť na zléé chodníčky .

     Noo - trošku som sa vyspovedala :-)) a teda chcela by som Vám posunúť jeden z veľmi chutných receptov, ktorý síce na obed stačiť nebude ale ako večera je skvelá :-) .



Potrebujeme:

cuketa
cottage cheese
cesnak
cherry paradajky
bazalka




     Cuketu si umyjeme a pomocou škrabky na zemiaky, mrkvu alebo jablká si ju pozdĺžne narežeme na dlhé tenké rezance. Stred cukety vyhodíme alebo zúžitkujeme, ak vieme ako :-).
     Na oleji si opražíme nakrájaný cesnak, pridáme cuketové rezance, podľa potreby osolíme a okoreníme a restujeme. 
     V miske si zmiešame cottage cheese so cherry paradajkami a bazalkou a keď budú rezance mäkké, preložíme na tanier a podávame s cottage zmesou. 




     Ja viem, že fotka nevyzerá príliš lákavo a teda ja som si myslela predtým, ako som si to pripravila na večeru, že také niečo som v živote nejedla a určite sa z toho nenajem,, no bola som fakt až nadmieru spokojná a prekvapená. Bolo to výborné :-). 


Zdroj: dancahajkova.com

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára