5. 3. 2017

Jogurtový krémeš Adriany Polákovej

Mám knihu Cukráreň podľa Adriany Polákovej. Krásna. Super vyzerajúce recepty, krásne fotky. Skúšala som dva recepty - Kávové rezy so šľahačkou - úplne jednoduchý koláč pre začiatočníkov - nevyšiel mi. Druhý - zebrový cheesecake - hrôza :-( - tmavá časť plnky veľmi hustá, biela časť zase veľmi riedka. V konečnom dôsledku bol cheesecake chuťovo dobrý, len tá biela plnka sa takmer spojila s tmavou, takže žiadnu zebru som nevidela :-). 


Tento krémeš je viacmenej ako bežný, rozdiel je akurát v tom, že do krému sa pridáva jogurt a poviem Vám, že krémeš bol týmto osviežujúcejší, vláčnejší, pre mňa lepší. Moja rodina hneď zistila, že je tam niečo, čo inokedy nie a že prečo zase vymýšľam niečo nové :-). 
     A i keď žiadna novinka - ani pre Vás, a piekla som ho viackrát, vydaril sa mi recept od Polááákovej :-). 

Potrebujeme: 
1 lístkové cesto

Krém: 
500 ml mlieko
5 PL kryštálový cukor
2 vanilkové pudingy
250 g biely jogurt
250 ml šľahačková smotana

Čoko poleva:
100 - 130 g tmavá čokoláda
100 - 130 ml šľahačková smotana 




     Ak máte lístkové cesto väčšie - dvojcesto, tak si ho rozdelíme na 2 časti. Ak máte pripravené rozvaľkané chladené, tak použijete 2. Cesto si rozvaľkáme na veľkosť plechu, uložíme na papier na pečenie, poprepichujeme vidličkou a pečieme v predhriatej rúre  cca 10 minút na 180°C.


Z upečeného, mierne vychladeného cesta veľmi opatrne vykrojíme kruhy, pričom použijeme na vyrezanie spodnú časť z okrúhlej tortovej formy, len jemne priložíme na cesto a vykrajujeme. Jeden kruh hneď rozrežeme na trojuholníky. 


Tieto trojuholníky polejeme čokoladovou polevou, ktorú si pripravíme takto: množstvo smotany a čokolády dávam na začiatok stále v rovnakom množstve. Ak sa Vám poleva pri pomere 100 ml smotany  a 100 g čokolády bude zdať riedka, pridáte o trošku viac čokolády, ak by bola hustá, dolejete trošku smotany. 
     Smotanu si zohrejeme do bodu varu, odoberieme z platne a vsypeme rozkúskovanú čokoládu. Miešame do úplneho roztopenia čokolády. Necháme trošku vychladnúť - to už uvidíte, že čokoláda už nie je horúca ale ani studená a ešte nie je úplne tuhá. Polejeme ňou trojuholníky a dáme do chladu. 


Krém si urobíme klasicky - uvaríme si hustý puding, necháme úplne vychladnúť a po častiach vmiešaváme biely jogurt. Pôjde to ťažko, ale rozmiešate to :-). Vložíme do chladu, nech trošku stuhne a medzitým si vyšľaháme šľahačkovú smotanu s troškou práškového cukru dotuha. Ak je treba, použite stužovač šľahačky. 


Takže také trošku čiastočne invalidné rozrezané do kruhu lístkové cesto :-). Uložíme si ho do tortovej formy ...... 

.... na lístkové cesto natrieme pudingovo jogurtový krém, na ktorý natrieme šľahačku, uhladíme a opatrne uložíme lístkové trojuholníky poliate čokoládou /ja som ich musela trošku zrezať zo širšej časti, pretože a to som sa nechcela priznať - ja som lístkové cesto do kruhu vyrezávala pomocou odnímateľnej časti z formy, čo bolo trošku viac :-D/. 
     

Krémeš dáme poriadne do chladničky stuhnúť. 





Tak tu je vydarený nevydarený nezebrový zebrový cheesecake :-/


ktorý mal vyzerať takto :-).




2 komentáre: