6. 8. 2016

Napoleons...

alebo rezy z lístkového cesta plnené žĺtkovým krémom. 
     Pri tomto ceste som si uvedomila, že vôbec nie je ľahké upiecť samotné lístkové cesto... viď obrázok 

 


     Je to aj preto, že som samotné lístkové cesto ešte nepiekla, alebo sa na to nepamätám. Vyšlo mi až na druhý pokus. Tentokrát som nezvolila mrazené, ani chladené skladané, ale rovno chladené rolky. Zjednodušila som si to. 
     Po vzhliadnutí na hotový koláč som si povedala, že zrejme nič moc / nechcela som ho ochutnať, pretože ochutnávam toho dosť a ja som taká, že ak nič sladké, tak nič, ale ak začnem - niečo ochutnám...koniec. Nemá to konca kraja :-D/. Ale aj tak mi to asi po 2 hodinách nedalo a ochutnala som - asi 5 kusov za sebou :-/....Vynikajúci. Vzhľadom ma veľmi nelákal, ale tá chuť ma dostala úplne :-). 







Potrebujeme: 
2 bal.lístkového cesta 

Žĺtkový krém: 
3 žĺtka
200 g práškového cukru
25 g kukuričnej múky
50 g hladkej múky
500 ml mlieka
1/2 ČL van.extraktu

Cukrová poleva:
225 g preosiatého práškového cukru
1/4 ČL van.extraktu
horúca voda

      V časopise Pečené dobroty, odkiaľ tento recept mám bolo písané, že lístkové cesto pred pečením treba prikryť papierom na pečenie a nejakou formou na pečenie, čím sa dosiahnú chrumkavé vrstvy cesta. Skúsila som a výsledok vidíte vyššie. 
     Takže som lístkové cesto /ktoré som kúpila zrolované/ vyrovnala, už viac nevaľkala, popichala som ho vidličkou, preložila na formu na pečenie na papier na pečenie, prikryla ďalším papierom na pečenie a pečieme pri vysokej teplote - 220°C v predhriatej rúre cca 17-18 minút. Ak bude cesto belšie, nedopečené, odoberieme vrchný papier na pečenie a chvíľku ešte dopečieme. Takto upečieme obidva lístkové cestá - dozlata. 


     Upečené cestá preložíme na mriežku a necháme úplne vychladnúť. Pri zarovnávaní cesta sa tak krája lepšie. Z týchto dvoch upečených platov som si narezala 3 rovnaké diely. 

     Čo sa týka žĺtkového krému, na zahustenie môžete použiť kukuričnú múku, ako v tomto prípade, alebo ju nahradiť pudingovým práškom. Účinok bude ten istý , akurát krém bude žltší.  Omáčka by mala byť fakt hustá, aby nám nevytekala =>> vyšľaháme žĺtka s cukrom do bielej krémovej zmesi. Pridáme múku a kukuričnú múku a premiešame. Prilejeme 1/4 mlieka na zriedenie zmesi. Zbytok mlieka s vanilkovým extraktom dáme do hrnca, privedieme k varu. Mlieko vlejeme do vaječnej zmesi , dobre zamiešame, dáme na sporák a za stáleho miešania zohrievame, dokiaľ zmes nezhustne. Preložíme zmes do inej misky, zakryjeme fóliou a bez miešania necháme úplne vychladnúť. 

     Do práškového cukru pridáme vanilkový extrakt a postupne po lyžiciach - opatrne - zašľahávame horúcu vodu, dokiaľ poleva nebude mať ideálnu hustotu, lesklosť a  roztierateľnú konzistenciu. 


 Na plát natrieme krém, prikryjeme druhým, znova krém a prikryjeme posledným plátom. Potrieme cukrovou polevou. 

     Rozpustíme si cca 25 g čokolády a ozdobíme vrch cukrovej polevy. 
     Koláč necháme úplne stuhnúť a tak ho môžeme krájať :-). 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára