8. 8. 2016

Čo na večeru? Večný problém :-)

Pridávam niekoľko typov, čo na večeru. Niečo iné, ako sú párky, hemengex, praženica, obložené chlebíčky,hrianky a čo ja viem, čo ešte...ako u nás napríklad :-). Večný problém, čo na večeru. 
     Tak napríklad toto sedliacké fondue som odkukala z knihy šéfkuchára Vojta Artza "U Vás doma" a môžem povedať, že príprava bola asi tak dlhá ako státie pri sporáku a miešaní praženice :-). 


Recept bol na 4 menšie žemle. Ja som pripravila 6 žemlí, takže som dala o niečo viac ingrediencií, ale v podstate som pridávala ingrediencie od oka :-). 

Potrebujeme: na 6 žemlí 
cca 400 g taveného syra
 farebné papriky
oravská slanina
cca 100 g kyslej smotany
pažítka 
korenie


Zo žemlí zrežeme vrch a striedku vydlabeme. Zmiešame smotanu, tavený syr, nadrobno nakrájané papriky, na kocky nakrájanú, osmaženú a vychladenú slaninu, petržlen a korenie. 
Vypečeným tukom zo slaniny potrieme vnútro žemličiek, naplníme syrovou zmesou, uložíme na plech na papier na pečenie a pečieme vo vyhriatej rúre na 190°C cca 10 minút. Najlepšie sú ešte teplé. 
Samozrejme si tam môžete pridať aj iné suroviny, ktoré máte radi.


 
 Veľká dobrotka. 

A chutná a chrumkavá dobrotka sú aj tieto zapečené rohlíky, ktoré jednoducho rozkrojíme a naložíme na ňu plnku, ktorú si urobíme - samozrejme od oka - zmiešaním vajec, tvrdého nastrúhaného syra, šunky, nakrájanej papriky, póru... a vlastne čo chcete :-). Zapečieme v rúre, pokiaľ sa vajíčka neupečú a masa navrchu nie je stuhnutá. 



 Tu je ďalšia varianta zapečených žemlí a zase niečo dobré na večeru. 
     Pripravíme si tieto suroviny - plus vajíčka. Je tu opražená slanina, jarná cibuľka, paradajky, paprika, tvrdý syr, šunka.  



Zo žemlí vydlabeme striedku, vnútro vymastíme výpekom zo slaniny a tiež maslom, ak je ho málo. Naspodok uložíme trošku strúhaného syra ... 



... a na syr naukladáme pripravené suroviny. Vojde sa z každého rožka troška - nooo v žemliach je málo miesta :-).  Na suroviny uložíme znova tvrdý syr a úplne na vrch dáme vajíčko, ktoré osolíme. Ja som zeleninu v žemliach ešte rukou potlačila dole, aby som mala miesto aj na syr a aj na vajíčko tak, aby sa nám nevylialo, pretože sa potom na alobale pripečie a horšie sa to odstraňuje. 



Takže žemle obalíme v alobale a dáme na papier na pečenie. Môžeme voľné miesta vyplniť striedkou zo žemlí. A pečieme, kým nie je vajíčko jedlé :-).



                                                 

             Hádam som Vás inšpirovala. Je to rýchle a veľmi chutné :-) 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára