28. 2. 2016

Banánové tyčinky

Veľmi chutný a celkom rýchly koláčik. No čo banánové by nebolo dobré ... :-).


Potrebujeme: 

175 g mäkké maslo
175 g jemný cukor
3 vyšľahané vajcia
250 g hladká múka
1 ČL prášok do pečiva
2 banány - popučené

Poleva:
50 g maslo
25 g kakao
200 g práškový cukor
4-6 PL mlieko /podľa potreby/


Vymiešame mäkké maslo s cukrom do krémovita. Pomaly pridávame osobitne vyšľahané - nie do peny - vajcia, múku zmiešanú s práškom do pečiva a rozmačkané banány. Miešame, kým zmes nie je hladká - bude hustejšia. 
Vylejeme do formy - ja som použila s priemerom 35x25 - na papier na pečenie, povrch vyrovnáme a pečieme v predhriatej rúre na 180°C cca 20 minút do zlata alebo kým nie je povrch pružný na dotyk. Necháme vychladnúť vo forme. 
Mne moja nová rúra pečie hrozne !!! Vpredu v pohode, v strede ešte nie a vzadu už sa všetko pripeká... :-(. 



Na polevu si rozohrejeme maslo v menšom hrnci. Pridáme kakao a varíme opatrne 1 minútu. Odstránime z ohňa a vmiešame práškový cukor. Premiešavať sa bude ťažšie, lebo je väčšie množstvo cukru na to množstvo čoko polevy, ale nevadí. Premiešala som ako sa dalo, pridala zo 3 PL mlieka a vrátila na oheň povariť. Potom doložíme ešte zo 3 PL mlieka a na malom ohni zohrievame do hladkej roztierateľnej polevy. 


Polevu rozotrieme a uhladíme na chladiace sa cesto, posypeme ozdobami a dáme celkom vychladiť. 

Po úplnom vychladení - koláč bude tvrdý, takže si ho pekne aj s papierom na pečenie vyberieme z formy, papier stiahneme a nakrájame na tyčinky. 



Môj zdroj :-)



Je veľmi dobrý. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára