20. 9. 2015

Jahody v žele

 Síce letné dni možno už pominuli... čo pominuli. Na Slovensku možno ešte teplo bude, u nás v Škótsku leto toho roku nebolo, a už asi nebude, takže sa znova začínam tešiť na ďalší rok na leto a prežiť chladnejšie obdobie :-). 
     Tento dezert je úplne dokonalý,rýchly a nie je príliš presladený, čo kvitujem. Rozpis je na 6 pohárov 200 ml.



Potrebujeme: 
Jahody
cca 500 ml smotany na šľahanie
stužovač šľahačky 
cca 400 ml bieleho jogurtu /hustejšieho/
3-4 vanilkové cukry
2 bal.červeného želé


     Cca uvádzam preto, lebo v pôvodnom recepte bol rozpis pre 4 osoby, čo som si ja ale samozrejme neprečítala a keďže som robila do 6 pohárov / 200 ml /, musela som dorábať :-).  


Želé, jahody a smotanu môžete ukladať do pohárov vodorovne. Ja som si poháre naklonila na šikmo, podložila som pod nich utierky. Umyté jahody nakrájame na menšie kúsky / množstvo záleží na Vás / a uložíme ich do pohárov. Jeden sáčok želatíny si pripravíme podľa návodu na obale. 



Keď máme želatinu pripravenú, zalejeme ňou jahody v pohároch. Necháme chvíľu postáť - rýchlo to stuhne. 
    Pripravíme si šľahačkovo-jogurtovú zmes. Do jogurtu vmiešame vanilkové cukre, rozmiešame. Šľahačkovú smotanu si vyšľaháme - ak treba tak použijeme stužovač šľahačky - a primiešame jogurt. Jemne spolu premiešame a nalejeme k želatine. Na jogurtovú zmes uložíme ďalšie kúsky jahôd. Znova zalejeme želatínou. Ak sa nám nezvyšila, pripravíme si druhý sáčok želatíny. 


Dáme do chladničky stuhnúť. 


Zdroj: toprecepty.cz, autor: koreniste cz

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára