19. 9. 2015

Cream cheese brownies

Brownie som ešte nerobila. Tak ako väčšinou, keď idem do obchodu - a v poslednom čase nechodím často, čo je škoda, lebo prichádzam o veľa :-D - stále si niečo dokúpim do zbierky :-).... nejaká kniha, časopis. Myslím teraz časopisy a knihy s koláčmi :-). Stačí, že zbadám lákavý obal...a oči mi už svietia :-). Tak tentokrát som si kúpila túto super knihu...



... kde je kopec receptov na veeeeľmi dobre vyzerajúce brownies. Takže môžem skúšať a porovnávať. 
     Tieto brownies boli chuťovo vynikajúce, vláčne vďaka mascarpone. Piekla som ho dlhšie ako je napísané v knihe, lebo sa mi mascarpone zdalo úplne mäkké. ale zase čoko guličky navrchu sa mi už zdali dosť upečené...no nevedela som teraz čo, tak som to nechala dlhšie v rúre. Ale rozmýšľam, že keď sa robí cheesecake, taktiež je po upečení vnútri mäkký. Takže po úplnom vychladení by bol ok aj pri uvedenom čase pečeniav knihe / 35 minút /. Guličky, ktoré budete dávať na vrch, môžete aj menšie :-). 



Potrebujeme:
150 g mäkkého masla
150 g čokolády / 70% /
4 vajcia
140 g cukru
2 vanilkové cukre
štípka soli
180 g hladkej múky
200 g mascarpone
1 žĺtok
1 PL kukuričného škrobu
tekvicové semienka /nemusia byť/

     Na základné cesto si rozpustíme 110 g masla s čokoládou na miernom ohni. Dobre premiešame a necháme vychladnúť. V miske vyšľaháme 3 vajcia, 125 g cukru, 1 vanilkový cukor a soľ, primiešame vychladenú zmes masla a čokolády, múku a miešame do hladkého krému. Toto čokoladové cesto je trošku hustejšie.

 
Formu som použila ako na biskupský chlebíček, ale môžete použiť formu rozmeru 24 x 24. Do formy  na papier na pečenie vylejeme polovicu brownie cesta a urovnáme povrch. 

Na krém vyšľaháme mascarpone a zvyšok masla do svetla. Pridáme zvyšný cukor, vanilkový cukor, vajce a žĺtok, rovnako ako aj kukuričný škrob. Do tohto brownie mali byť pridané aj tekvicové semienka, tie som však doma nemala. 


Mascarpone krém natrieme na tmavé cesto, vyrovnáme. 

Zostávajúce tmavé cesto uložíme po guľôčkách na mascarpone krém. 



Dáme do predhriatej rúry a pečieme na 170°C cca 35 miút. / Ja som vyššie písala, že som piekla asi o 15 minút viac, ale myslím, že maximálne 40 minút bude stačiť/





Brownies poriadne vychladíme . Enjoy :-). 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára