17. 6. 2015

Buchty na pare

Nechcem tu písať, ako sa robia buchty na pare. Skôr chcem poukázať na cesto na buchty, pretože tie som robila viackrát a nikdy som nenatrafila na tak dobré kysnuté ako na toto. Takže ak niekto stále hľadá, možno sa mu bude pozdávať toto. A ja si ho sem dávam, pretože už hľadať nemusím. 



Potrebujeme:
1 vajce
300 ml mlieka
50 ml oleja
6O g práškového cukru
štípka soli
300 g polohrubej múky
200 g hladkej múky
instantné droždie /ja mam sušené droždie, ktoré ide na 1 kg múky, takže som dala polovicu/

     Suroviny v uvedenom poradí vložime do pekárničky a zapneme program kysnuté cesto, po skončení ktorého nám vyjde takéto úžasné vykysnuté cesto...



     Myslím, že postup na buchty každý vie :-). My ich máme radi s nutelou a preliaté pudingom ale aj maslové s grankom. A rástli v naparovači. 




Zdroj: tu

4 komentáre:

  1. Mňaaaaam....dik za pripomenutie davno sme ich nemali :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Buchty na pare, tak dávno som ich nemala. Ešte keby mi ich mal kto uvariť. Inak aj konzumuješ tie dobroty, taká si štíhla. Aj keď pečiem dosť málo, alebo len keď musím, určite niečo vyskúšam. Napríklad, nepečený krémeš veľmi dobre vyzerá.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zdravím. Keby som nemala malé dieťa, možno by tiež upadli do zabudnutia :-). Ak máš domácu pekáreň, nie je s nimi /a aj s ostatnými dobrotkami/ veľa práce. Konzumujem všetko, musím ochutnať čo som vytvorila, keďže krmim aj susedov a známych :-D. A čo sa týka štíhlosti...bejvááávalo. Po 90-dnovej "diete" som schudla 16kg, čo mi trvalo 3 roky, pokiaľ sme nezmenili bydlisko, iný štát, iné nepoznané dobrotky, ktoré trebalo ochutnať, nemala čas som si variť svoju stravu, takže som čo-to nabrala. Nie veľa, ale predsa :-). Máš zaujímavý a pekný blog :-). Pozdravujem

      Odstrániť
    2. zle som sa vyjadrila :-D... 3 roky sa mi darilo držať dobrú váhu... :-)

      Odstrániť