19. 7. 2014

Banana bread

     Poznáte. Jeden z najjednoduchších, najrýchlejších a najlepších koláčov. Už veľakrát ma zachránil. Buď bol pečený na poslednú chvíľu, alebo som sa nevedela rozhodnúť medzi dvoma koláčmi a rozhodovala som sa tak dlho, až nakoniec bolo neskoro a zase prišiel na rad tento banánový. A najlepšie na ňom je to, že netreba vyberať mixér, všetko vymiešame s rukou v jednej miske.
     Tento banánový som si našla u Taničky a pečiem ho už roky. 


Potrebujeme:
3 väčšie /4 menšie/ prezreté banány
1/3 hrnčeka roztopeného masla
3/4 hrnčeka /najlepšie/ hnedého cukru
1 vajce
1 vanilkový cukor
štipka - soli
                               - prášku do pečiva
                 - škorice 
1 KL sódy bikarbóny
1,5 hrnčeka polohrubej múky




     V miske si popučime banány, prilejeme roztopené maslo, pridáme vanilkový a hnedý cukor a vajíčko. Premiešame. Pridáme štípku soli, škorice, kávovú lyžičku sódy bikarbóny a múku zmiešanú so štípkou prášku do pečiva.Poriadne premiešame a vylejeme na plech na pečenie - používam nádobu na biskupský chlebík a vysteliem si ho papierom na pečenie. Pečieme cca 1 hodinu, ale je potrebné sledovať. 




      Nedávno som u svojej známej našla na stole pohodený počítačom vytlačený recept na banana bread. Hneď som si ho osvojila, pretože postup bol trošku odlišný avšak opäť jednoduchý. Tento banana bread bol po upečení mokrejší, vláčnejší, no myslím, že na chuti mu neubralo. A navrchu koláča bol chrumkavý, pretože tento sa posype hnedým cukrom zvrchu. . Nakrájaný nevyzerá veľmi vábivo, pretože som ho krájala nie dostatočne vychladnutý. 


Potrebujeme:
125g masla
150g práškového cukru
1 ČL vanilkového extraktu
1 vajce
2 prezreté banány
190g hladkej múky
60ml mlieka

     Maslo, cukor a vanilkový extrakt si rozpustíme v hrnci na miernom ohni. Odstavíme z ohňa, pridáme roztlačené banány, dobre premiešame. Pridáme vajičko, premiešame, vmiešame múku a mlieko. Nalejeme do pripravenej a vymastenej formy /alebo vystlanej papierom na pečenie/. Vrch pripraveného cesta na pečenie posypeme hnedým cukrom /nie veľa, nie málo/. Pečieme na 170°C cca 35 minút. Krájame až vychladnutý. 




1 komentár:

  1. Martinka aj ja som iba nedavno prvykrat vyskusala bananovy chlebik....musim potvrdit, ze je to velka dobrota....zatial kazdemu, kto ochutnal, velmi chutil....obe ich mas ukazkove ...pozdravujem Ada

    OdpovedaťOdstrániť