3. 3. 2014

Mufinky a cupcakes...

     Niekedy dávno pred rokmi, keď som bola tínedžerka - vážne si nespomínam, žeby som v obchodoch alebo v cukrárňach videla predávať muffiny. Alebo som ich jednoducho prehliadala. Pamätám si, keď som si kúpila formu na muffiny :-)). Moja vytúžená.... :-). Fakt, bola, pretože som začínala piecť, miesto romantických kníh a časopisov som lúskala kuchárske knihy a kupovala časopisy s pečením. A muffiny ma nadchli. Bola to pre mňa - ako pre začínajúcu pekárku - novinka. Odvtedy som sa ich napiekla....Veľa druhov nie, pretože ak dám do nich niečo iné ako banán alebo čokoládu, nejaké ovocie napríklad, mne to doma stojí a iné sa im nerátajú. Ale povedala som si, že hoci by som ich mala rozdať, budem skúšať rôzne. Pretože mňa práve toto neskutočne baví, skúšať nové a nespoznané. Muffiny, ktoré milujeme, sú banánovo čokoládové a skúsila som aj mandľové /nebolo tam ovocie ani nič iné a bola tam čokoláda, tak sa to zjedlo/ :-). Dnes sú muffiny v obchodoch na každom kroku.
     Čo sa týka cupcakes, tak tie som ešte pred takými 5 rokmi nepoznala a aj keď som sa k ním dostala, tak som im nevenovala veľkú pozornosť - veď obyčajné muffiny s nejakou obyčajnou polevou. Druhá vec bola tá, že sa mi tie polevy a plnky robiť nechcelo a ďalšia tá, že kým by som tú polevu urobila, muffín by už nebolo. Ale - veď každý raz začína - môj syn si vypýtal, vyžobral cupcakes, tak som ich urobila. Zase iná lahôdka. A tá poleva, ktorú som na ne dala.... hmmm. Aj môjmu synovi veľmi chutili .... polevy. Oddelil si svoje muffiny, polevu vylízal a ostatok sme mohli dojesť. Takže tak - jedli oči !


     Tieto banánovo-čokoládové muffiny od Martinky L. robime najčastejšie. Sú proste úžasné a veľmi rýchle. Ale v podstate skoro všetky muffiny sú rýchlovky.



Potrebujeme:
125g masla
1 vajce
3 väčšie banány
100g práškového cukru
250g hladkej múky
2 ČL prášku do pečiva
štípka soli
100g čokolády

     Do vymiešaného masla pridáme cukor, vajce a popučené banány. Vymiešame. V druhej miske si zmiešane múku, prášok do pečiva, štípku soli a nasekanú čokoládu. Sypké suroviny vmiešame do tekutých, premiešame, zmesou naplníme košíčky a pečieme cca 25 minút na 180°C.



     Mandlové muffinky som skúšala z maminčiných receptov a tiež musím povedať, že boli fantastické. Nepiekla som ich dlho, lebo som mala pocit, že i keď sú svetlejšie, už sú upečené. A vyšlo mi 20 ks.



























     2 vajcia vyšľaháme do peny so 100g práškového cukru. Priemiešame 100g rozpusteného vlažného masla, 250g polohrubej múky zmiešanej s 1/2 prášku do pečiva, 100-120 ml vlažného mlieka, / v recepte bolo len 50 ml, ale bolo to veľmi málo/, 100g mletých mandlí a 50g na kúsky nasekanej čokolády.
     Naložíme do košíčkov a pečieme cca 15 min. na 190°C.




























     Tieto cupcakes mám z anglickej knihy. Poviem Vám, mala som strach, pretože už 3 koláče z anglickej knihy som skúšala a nevyšli mi. Ale chválabohu tieto cupcakes mi vyšli, boli fantastické a hlavne tá poleva. Fakt sa nečudujem môjmu synovi, že ju zlízaval odušu, ja som ich jedla tiež kôli poleve :-).


Potrebujeme:
85g mäkkého masla
100g práškového cukru
2 vajcia
2 PL mlieka
55g čokolády
225g hladkej múky
25g kakaa

Poleva:
225g bielej čokolády
150g smotanového syra / ja som dala Philadelphiu/
dekorácia

     Predhrejeme si rúru na 200°C a pripravíme formu na muffiny s košíčkami. Maslo s cukrom dáme do misky a šľaháme do svetlej peny. Postupne pridávame vajcia, miešame po každom pridaní vajíčka. Pridáme mlieko, nasekanú čokoládu, preosiatu múku s kakaom a naplníme košíčky. Pečieme cca 20 minút alebo kým muffiny nevyrastú a nie sú pružné na dotyk. Upečené necháme na mriežke vychladnúť. 

Na polevu si polámeme bielu čokoládu, dáme do malej ohňovzdornej misky a rozpustíme nad parou. Necháme mierne vychladnúť. Smotanový syr si premiešame, pridáme mierne vychladenú čokoládu a nanesieme na cupcakes. Necháme v chlade stuhnúť. Ozdobíme.
     Táto poleva je tak hustá, že aj keby ste ju nedali do chladničky, nestekala by vám. Je fakt výborná. No ale čo môžem ja hovoriť, keď bielu čokoládu milujem :-)). 


Recept mám z tejto knihy:


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára