11. 3. 2014

Moravské koláče

     Neviem presne, či je to originál moravských koláčov a ktorý je ten pravý, ale pod takýmto názvom som ho mala napísaný v zošite, pričom som si tam nedala poznámku zdroja, preto ho neuvádzam. Myslím, že tam môže ísť aj mak, aj orechy, ktoré som v tom čase nemala po ruke, tak som použila len džem a tvaroh. A aj tak nejako rýchlo zmizli :-). 


Potrebujeme:
450 ml mlieka
1 vajce
80g rastlinného tuku
štípka soli
80g kryštálového cukru
900g - až 1kg polohrubej múky
20g čerstvého droždia

Plnka: /ja som dávala.../
500g tvarohu
1 žĺtok
práškový cukor
1 vanilkový cukor
trošku citrónovej kôry
+
použila som aj džem

Posýpka:
60g masla
60g hrubej múky
60g práškového cukru


     Ingrediencie na cesto si v uvedenom poradí dáme do pekárne, všetko v izbovej teplote samozrejme, alebo si cesto vymiesime klasicky a také niečo nám z toho vznikne. 


     Vykysnuté cesto dáme na pomúčenú dosku, prehnietieme ho, vyvaľkáme a vykrajujeme kolieska. Stred kolieska jemne stlačíme, urobíme jamku, kde dávame náplň. V mojom prípade som do stredu kolieska dala džem, môj domáci, a pretože sa mi minulý rok podaril sčasti aj trošku redší, tak som ho šupla do stredu, po krajoch som dala vymixovaný tvaroh so žĺtkom, cukrami a citrónovou kôrou a vrch posypala posýpkou, kde som zmiešala maslo, hrubú múku a práškový cukor - vznikla úžasne chutná mrvenička /mne by aj toto stačilo :-)) /. Chvíľku som ich nechala podkysnúť - ale kým som dorobila posledné, tie prvé už boli mierne nakysnuté a kým sa mi upiekli prvé, posledné už boli tiež nakysnuté. 


     Kolieska som dala na plech na papier na pečenie a piekla som cca 20 minút na 180°C. Vyšlo mi 27 kusov. Hojne :-). 


aj pre manžela do práce :-).

2 komentáre:

  1. mnamky....dakujem odkladam vyskusam

    OdpovedaťOdstrániť
  2. celkovo žiadna novinka, no ja som sa k tomu dostala až teraz :-), a chutili, veľmi.

    OdpovedaťOdstrániť