18. 2. 2014

Chococcino torta

     Chcela som si kľude, v pohode vychutnať SK-CZ hokej. Kľudná už nie som. Pohoda tiež odišla. A pretože si potrebujem zamestnať ruky, tak som sa rozhodla, že sem niečo nahodím. To ale neznamená, že očkom nemrknem na telku :-).
     Chystala som sa na Valentína upiecť inú tortu, ale keďže mi to čas nedovolil, vybrala som si túto jednoduchú tortičku pre mojich dvoch Valentínov doma :-). Silno čokoládový korpus a jemná kávová plnka. Trošku som si ho upravila. Mňam.



Potrebujeme:
Korpus:
200g mäkkého masla
50g kakaa
140g hladkej múky °°
1 ČL prášku do pečiva
200g krupicového cukru °°
4 vajcia
2-3 PL mlieka

Plnka:
2x250g mascarpone
 1 a 1/4 smotany na šľahanie 
90-95g krupicového cukru °°
1,5 ČL silnej instantnej kávy + 2 ČL horúcej vody°°

°° hladká múka °° v originál recepte je použitá self-raising flour, čo mi preložilo ako múka s kypriacim práškom. Túto múku ja u nás v Škótsku používam ako slovenskú hladkú múku. Preto som napísala hladkú múku. Ak vie niekto lepšie, či je to správne alebo akou inou múkou nahradiť self-raising flour, budem rada, ak nechá odkaz.
°°krupicový cukor °° golden caster sugar - jemný svetlo hnedý cukor
°° káva s vodou °° - v originál recepte boli 4PL kávy + 4 PL vody, tak to je iná silná káva. Ja som si zmiešala 2ČL instantnej kávy + 2ČL horúcej vody a aj to som nevliala všetko. Pre nás by bola už veľmi silná plnka.


     Predhrejeme si rúru na 180°C. Vyšľaháme si vajíčka s cukrom, pridáme 2 PL mlieka /ak by ste v konečnom dôsledku mali zmes hustú, zriedime ešte troškou mlieka/, mäkké maslo nakrájané na kúsky / maslo sa všľahávalo dosť ťažko, nakoniec som tam zazrela zopár malých kúsočkov, ktoré som už nechala tak/ a preosiatú múku zmiešanú s kakaom a práškom do pečiva.



Cesto som vyliala do formy, kde som dala papier na pečenie a potrela som ho ešte maslom. Pečieme 25 - 30 minút na 180°C. 





























Korpus po upečení necháme vychladnúť, rozrežeme, natrieme džemom.



Na plnku si zmiešame 2 balenia mascarpone so šľahačkou na šľahanie. Šľahačku som si tam doplnila ja sama a keďže som mala jednu načatú - tú 1/4, tak som dala aj tú. Pridáme cukor a zašľaháme. Nakoniec prilejeme vychladenú kávu, ktorú lejeme postupne. Ako som písala vyššie, ja som zmes z 2ČL kávy a 2ČL vody ani celú nevyliala. Polovicu plnky dáme na džem a druhú polovicu na vrch torty. Ozdobíme a dáme trošku vychladiť. Ja som mala tú plnku tak tuhú /nie tvrdú :-)) /, že som ju nemusela dávať ani vychladiť . 









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára