15. 10. 2013

Rýchle buchtičky

... a fakt super. Vyskúšala som ich. O týždeň neskôr som urobila buchty ale z kysnutého cesta, no bolo mi povedané, že tieto už nemusím, radšej tie čo predtým - teda tieto :-).  A ja som len rada, lebo sú pripravené raz - dva, akurát ich musím robiť minimálne z dvojitej dávky. Plnila som ich nutelou a jahodovým džemom, ale toho mi trošku vytieklo. No môže sa dať plnka akákoľvek.



Potrebujeme: 

300g polohrubej múky /múky som ešte musela pridať/
2PL práškového cukru
85g masla
100ml sladkej smotany
1 vanilkový cukor
1 prášok do pečiva
1 vajce
citrónová kôra
lekvár, nutela, tvaroh, mak .... ako plnka





Múku si zmiešame s cukrami a práškom do pečiva, rozdrobíme v nej maslo, pridáme vajíčko, smotanu a spracujeme jemné cestíčko.




Rukami si odoberáme kúsky cesta, v dlani si z neho urobíme placku, naplníme plnkou a zabalíme do guličky...


... prevrátime a ukladáme na plech.


Potrieme žĺtkom a pečieme cca 20 minút na 175°C.



Pocukrujeme a môžeme mlsať. Robte minimálne z dvoch dávok :-)). Ja som na prvýkrát robila z jednej, lebo som nevedela ako sa ujmú a po hodine som robila z dvoj dávky :-). 


Zdroj:  Aderiarleen, Gabika K. MMB sk.- Gabi, dík za super recept !!!











7 komentárov:

  1. Horší recept jsem ještě nezkoušela, buchty skončily v koši, těsto po přípravě dobré,ale ten výsledek na pekáči. Zůstanu u klasických kynutých, větší piplačka,ale jsou vynikající. Toto byla katastrofa :-(

    OdpovedaťOdstrániť
  2. jsou vynikající, mouky více asi o 50g, ale jinak super rychlé :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Prvý a posledný krát som ich robila. Cesto otrasné....skôr ako linecké a nie na buchty....a vôbec sa neprepiekly. Škoda surovín. Radšej klasické kysnuté také aké majú byť!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Je mi veľmi ľúto, že sa buchty nevydarili. Ja som ich robila už 3x a stále sa vydarili a boli výborné. Je vidieť aj na fotkách, že cesto bolo dobré, aj sa dobre upiekli. Môj blog nie je o tom, nahádzať sem všetko čo skúšam, lebo aby som tu toho mala veľa. Veľa preveľa receptov mi nevýjde, a možno niektoré sú aj chutné a aj na fotkách vidím, že sa podarili a aj komenty sú pozitívne, ale keď sa mne recept nevydarí, nedám ho sem. Mám tu recepty, ktoré sa vydaria a hlavne, ktoré chutia. Samozrejme nie každému všetko chutí. Ale keď som tie buchty robila 3x a stále v pohode...tak potom neviem, kde sa stala chyba. I´m so sorry.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Nechápu ty negativní komentáře...buchticky jsem právě do dopekla a jsou naprosto úžasne! Krehké, vláčné a huťově velmi dobre! Dekuji za recept

    OdpovedaťOdstrániť
  6. tak to je pak rukama, kdyz jim to nejde...

    OdpovedaťOdstrániť