26. 9. 2013

Roláda so šľahačkou

Táto roláda je asi tá najjednoduchšia z najjednoduchších :-)). Nechcela som plnku dávať nejakú inú, pretože taký recept som našla a taký aj urobím - som si povedala a v podstate mi išlo o cesto. Neviem, či máte skúsenosti s takýmto cestom, či ho robievate, alebo ste ho ešte nerobili - tak ako ja.
     Cesto sa pripravuje s pudingom, nie s múkou. Vo videorecepte, kde som túto roládu vlastne našla, bolo povedané, že takéto cesto - s pudingom - sa neláme, je pružnejšie a nahrádza múku. Je to pravda pravdúca.
     Ďalší rozdiel je v tom, že toto vanilkové cesto sa balí hneď po upečení len s papierom na pečenie, utierku netreba.
     Toto cesto, aspoň na rolády, myslím, že budem robiť stále. Úžasnejšie cesto som ešte nejedla. Je úplne vláčne a také voňavé z toho pudingu ......
     Neviem, či som vynašla nevynájdené, alebo som zase pozaostala v niečom... :-).





































Potrebujeme:

Cesto
4 bielka
4 žĺtka
80g cukru
1 vanilkový cukor
1 vanilkový puding

Náplň
250ml smotany na šľahanie
30g práškového cukru
1 stužovač šľahačky /ak potrebujete/


Bielka so štípkou soli vymiešame dotuha. V inej mise si vyšľaháme žĺtka, cukor a vanilkový cukor. Ručne vmiešame vanilkový puding a tuhý sneh z bielkov, vylejeme na plech na papier na pečenie a v predhriatej rúre pečieme na 200°C cca 8 minút.


Upečené cesto hneď za horúca zrolujeme a necháme vychladnúť.


Vychladnutú smotanu, práškový cukor a stužovač šľahačky vyšľaháme dotuha dotuha :-). Vychladnuté cesto rozbalíme, môžeme stiahnúť papier na pečenie alebo tak ako ja, nechala som cesto zatial na papieri, rozotrieme šľahačku, stočíme....


V UK je táto šľahačka - mnohé to poznáte - a musím povedať, že našej slovenskej 33% sa ani zďaleka nevyrovná. Takto dotuha dotuha som SK sľahačku v živote nevyšľahala. Na túto šľahačku vôbec nepotrebujem stužovač šľahačky a keď ju vyšľahám, je pevná ako "kameň" aj 2 hodiny po vybratí z chladu. /trošku som odbehla :-p/.


a vychladnutú ju posypeme práškovým cukrom.


Mala som malú dušičku keď som to ponúkla môjmu kritikovi - manželovi - reku že taká obyčajná, nič svetové....a bola som doslova hotová, keď povedal, že: ".......hmmmm, tak toto bude môj druhý najobľúbenejší koláč....." ! S zjedol ju skoro celú !!!
     Tak skúste .... :-).


Zdroj: net, videorecept








 












2 komentáre:

  1. Tak rolády přímo miluji, dávám sice přednost těm čokoládovým, ale tato stojí určitě za vyzkoušení, určitě bude velmi jemná a voňavá, díky za recept :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sonička, skús. To cesto je fakt iné ako s múkou, fakt tam stačí len šľahačka, pudingové cesto prevonia celú roládu :-).

      Odstrániť