19. 8. 2013

Orechovo kakaový zákusok

























Potrebujeme:

CESTO:
5 vajec
5 PL kryštálového cukru
5 PL polohrubej múky
1 PL kakaa
1 prášok do pečiva

1 PL orechov

KRÉM:
250g pomletých orechov
150g práškového cukru
500ml silnej čiernej kávy
250g masla




Žĺtka s cukrom vymiešame do peny, pridáme múku zmiešanú s práškom do pečiva, kakao,  pomleté orechy a z bielkov vyšlahaný sneh dotuha. Spracujeme cesto, vylejeme na vymastený a múkou vysypaný plech a pečieme cca 10-13 minút. Necháme vychladnúť.


Pomleté orechy zmiešame s práškovým cukrom a zalejeme takým množstvom kávy, než nám vznikne hustá zmes.


Zmäknuté maslo vymiešame dohladka, pridáme orechovú hmotu a vypracujeme krém.


Vychladnuté cesto pokvapkáme rumom /ja som dala minimálne, pretože nikto u nás to ho nemusí, len pre vôňu/ a natrieme polovicu orechového krému.
Piškoty namáčame do vychladenej kávy a ukladáme ich na orechovú hmotu . Na piškoty navrstvíme zvyšok orechového krému.



Koláč necháme trošku stuhnúť a potom ho potrieme čokoládovou polevou - Vašou obľúbenou :-).




Tento zákusok som piekla skôr, mala som ho vytlačený na papiery, no ako hľadám, nenašla som ho nikde na nete, preto zdroj, žiaľ, nemôžem uviesť.

1 komentár:

  1. Idem ho skúsiť upiecť na víkend. Použité suroviny - nae obľúbené, takže bude určite fajn. Ďakujem za recept.

    OdpovedaťOdstrániť