4. 10. 2012

Tvarohové rezy so salkom

Lahodný koláčik.No a keď tam ide salko, nedá mi nevyskúšať :-). I keď fotka nie je najkvalitnejšia, koláčik teda je !



Potrebujeme:

Cesto:
6 vajec
6 PL práškového cukru
2 PL oleja
6 PL polohrubej múky
1/2 prášku do pečiva

Krém:
250g masla
100-150g práškového cukru
šťava a kôra z pol citróna
2 tvarohy /vo vaničke/

Poleva:
1 karamelové salko
1 33% smotana na šľahanie


     Žĺtka si vyšľaháme s práškovým cukrom, pridáme olej, múku zmiešanú s práškom do pečiva a nakoniec zľahka primiešame bielka. Vylejeme na vymastenú a múkou vysypaný plech a pečieme na 180°C.
     Na tvarohový krém si vymiešame maslo s práškovým cukrom, šťavu a kôru z pol citróna /alebo ako ja od oka citrónovej šťavy a sušenej kôry citronovej/.
     Na upečené a vychladené cesto rozotrieme tvarohovú polevu a necháme trošku v chladničke schladiť. Nakoniec na to nanesieme salkovú polevu /zmiešame s poriadne !!! vyšľahanou šľahačkou/ - moja šľahačka nie a nie sa vyšľahať dotuha, preto bola poredšia.
     Necháme stuhnúť a môžeme ladovať :-)).





Zdroj: MMB.cz, Nikol.S, wWendy















6 komentárov:

  1. čo tam po fotke....ale koláčik musí byť výborný :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. súhlasím s čistinkou, výborná kombinácia, tvarohové cesto a salková plnka, mne sa recept veľmi páči , myslím že sa koláčika aj veľa nakrája a tak sa budem asi realizovať na blížiace sa Veľkonočné sviatky :-))) bude nový koláčik, ďakujem za recept
    Tinka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Rada by som sa spýtala aká má byť veľkosť plechu?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ospravedlňujem sa a píšem zrejme neskoro. Nepamätám sa presne :-(, dlho som ho nepiekla, ale myslím že to bol klasický plech cca 30x38.

      Odstrániť
  4. prosim Vas a do cesta oisete, ze treba pridat bielky, ale ja som pre istotu urobila z nich sneh, nieje to omyl v recepte.
    Inak recept sa mi paci a prave dnes ho peciem, dufam ,ze sa podari.
    dakujem za zaujimavy recept.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Pekný zákusok, nenáročný. Také mám rada. Určite ho urobím.Ďakujem za recept.

    OdpovedaťOdstrániť