23. 10. 2012

Jablkové šatôčky

Chutné, krehučké, na chladné večery k čajíku :-)).




Potrebujeme:

500g hladkej múky
150g Hery
100g práškového cukru
2 vajcia
1 prášok do pečiva
mlieko podľa potreby
jablka 8-10ks - podľa veľkosti.

     Heru s práškovým cukrom a vajíčkami vyšľaháme, pridáme múku zmiešanú s práškom do pečiva a uhnetieme cesto, ktoré podľa potreby doplníme troškou mlieka. 1/2 hodinky necháme odpočinúť /nemusíme v chlade/.



Vyvaľkáme skôr na tenšiu placku, vykrajujeme kolieska a plníme jablkami, ktoré sme si ostrúhali, ochutili cukrom, škoricou /ako máte radi/ a odšťavili.



Skúšala som to pomocníkom na pirohy, ale nakoniec som si ich pospájala ručne :-).
Pečieme na papieri na pečenie doružova na 180°C.
Vyšlo mi 37 šatôčiek.






Zdroj: mmb.cz, Lenka M. (leni0323) ID 11449

6 komentárov:

  1. na chladné večeři k čajíku bych rozhodně neřekla :)
    ale chutné být můžou!
    vypadají moc hezky :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja mám v zime takéto koláčiky rada. Jablka pripravené a uskladnené v lete, ktoré v zime spotrebujem :-).

      Odstrániť
  2. mňam jablkové šatočky robievam z lístkového cesta a patria medzi moje najoblubenejšie.
    Štýl ženy

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Maťka, šatôčky som dávno nerobila, a s jablkami musia byť dobré. Máš u mňa na blogu http://praceruk.blogspot.sk/2012/11/jedenastka.html nomináciu 11. Budem rada, ak sa zapojíš do tejto hry.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. tummy yummy ... vyzerajú skveeele. ešte že som toto nevidela počas mojej "očistnej kúry" :) .

    máš pre mňa veľmi inšpiratívne recepty. venovala som ti ocenenie. nájdeš ho na mojom blogu: http://cervickovo.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Martinka skvely blog...vyborne recepty...ocenujem foto ... proste parada...uz viem co budem varit a piect..:) dakuje, Zuzana

    OdpovedaťOdstrániť