2. 2. 2012

Mäsové guličky na smotane

Minule som si robila poriadok v receptoch, lebo ich furt vystrihujem, trhám z časákov, tlačím, nazbiera sa mi riadne kopisko, ktoré mi pár mesiacov zaberá miesto v kuchyni a potom sa odhodlám a triedim :-) a natrafila som na starýýý, prastarý zošit z roku 1998, kde som si lepila fotky receptov a popri nich postupy....No jasné, že vtedy to boli pre mňa nové a nepreskúmané veci, ale teraz mi prišlo veľa receptov takých bežných, skoro každým už odskúšaných, tak som ich povytrhovala, vyhodila....niektoré som si nechala. Takto nejako vyzeralo moje lepenie a písanie .....



Tak ma to vtedy bavilo...nepiekla som, nevarila, ale bola som zaťažená na také niečo....No povedal by človek, že niekedy fakt na to šáhnem a aj to urobim???? Ani nie a dupľom nie moja mamka, od ktorej som sa tooooľko napočúvala viet.... " ....nepomáhaš mi, nevariš, kto ťa bude chcieť?.... ani sa nevydáš.... " :-DDDD. No vtedy sa mi fakt nechcelo, ved cez víkendy po diskotékach bolo treba dospávať.... :-). No ale chválabohu je všetko inak, a ja to všetko, ktoré sa mi zdalo nenormálne a nezmyselné teraz milujem :-). Tak trošku som si zaspomínala. Tieto mäsové guličky sú tiež z tohto už potrhaného zošita a veľmi sme si na nich pochutili.



Potrebujeme:

2-3 rohlíky z predošlého dňa
2-3 /alebo podľa vašej chuti/ strúčiky cesnáku
1kg miešaného mletého mäska /alebo len jeden druh/
1 vajce
maslo /na ktorom budeme opekať gule/, alebo olej
soľ, biely peper, sladká paprika
2 ks póru
1 ks červenej papriky
zeleninový vývar /podľa potreby/
konzerva šampiňónov
kyslá smotana

Rohlíky na chvíľu namočíme do vody. Cesnak si ošúpeme, jemne nasekáme. Spracujeme mleté mäsko, vajce, cesnak a vyžmýkané rohlíky, osolíme a okoreníme.Navlhčenými rukami tvarujeme guľky.




Zohrejeme maslo a guličky v ňom opražíme.




Pór a papriku očistíme, umyjeme a nadrobno nakrájame. Spolu varíme asi 3 minútky v zeleninovom vývare. Potom vývar aj so zeleninou a šampiňónmi pridáme do hrnca k mäsku a postupne vmiešame kyslú smotanu. Mne sa to ťažšie rozmiešávalo, lebo som dala menší hrniec a gule boli dosť na sebe. Takže radšej väčšia nádoba. Dosolíme, dokoreníme.





Ja som si to dala len so zeleninkou čerstvou, ale môžu byť aj zemiaky alebo rezance...







4 komentáre:

  1. Jako kdybych slyšela svoji mámu (mámy jsou asi všude stejný)...A proroctví se jí naštěstí nesplnilo :-).
    Recept si ukládám, je to moc dobrý nápad. Děkuji

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Maťka, najhoršie na tom je to, že teraz to ja praktizujem na svojej 16r.dcére :-DDDDD.

      Odstrániť
  2. Matka, ty len ziadne recepty nevyhadzuj. Keby si videla , kolko ich ma moja sestra poukladanych v sanonoch. Strazi si ich ako oko v hlave;), tvrdi, ze raz sa zidu;) Gulky su fajn vecicka, mam ich rada a tento receptus sa mi pozdava.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Kuličky byly naprosto fantastické.
    Něco malého najdeš na mém blogu: http://martininakuchyne.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť