27. 1. 2012

Sladké pusinky

Našla som si kúsok času na pretriedenie receptov, ktoré som piekla a chutili nám. Neviem ako Vy, ale ja poväčšine napečiem, fotky sú vo foťáku, recept si dám nabok, aby som ho prezentovala a tak sa mi to zbiera - vo foťáku, na linke kôpka papierov odskúšaných receptov, potom tam mám toho veľa, nahnevám sa a papiere lietajú :-) /triedia sa a prenášajú sa do obyvačky na kôpku :-D, aby som ich mohla posunúť do PC....proste dlhá cesta :-D. Aj týchto pusiniek....
Túto cukrovinku som piekla na vianoce, pusinky boli výborné a tak ich prezentujem :-)



Sladké pusinky

7 bielkov
400g kryštálového cukru
15g kakaa
300g čokolády na varenie
60g šľahačkovej smotany
3 PL rumu


Bielka a 130g cukru dotuha vyšľaháme. Postupne zašľahávame ďalších 130g cukru. Zvyšný cukor si zmiešame s kakaom a postupne zašľaháme do bielkovej masy.





Plech si vyložíme papierom na pečenie, bielkovú masu naložíme do zdobiacého vrecúška a striekame malé pusinky. Sušíme v slabo vyhriatej a mierne pootvorenej rúre na 100-110°C-treba sledovať- asi 1 a 3/4 hodinu. Množstvo pusiniek záleží od toho, aké veľké ich budete robiť. Recept bol na 40ks a mne sa podarilo 65 pusiniek...už spojených :-)






Smotanu si dáme zovrieť, 100g čokolády na varenie v nej rozpustíme a primiešame rum. Hodinu chladíme v chladničke a potom vyšľaháme do peny. A môžeme pusinky natieraš, lepiť a natierať a lepiť..... :-)





 Zvyšnú čokoládu na varenie si rozpustíme  a pusinky v nej obaľujeme ako chcete. Môžete použiť aj bielu čokoládu, ktorú ja milujem a nepomyslela som na ňu.






Mňami, mňam.... :-)



















2 komentáre:

  1. Hmmm, tak ty vypadají naprosto neodolatelně! Tenhle typ sladkostí mám moc ráda! Mňam :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vyskúšaný recept...pusinky sú fantastické...vďaka zaň...

    OdpovedaťOdstrániť